Senin, 18 Januari 2010

CEPATNYA HARI BERLARI ........

Salam untuk semua teman-teman, selamat tahun baharu 2 0 1 0. Angka itu menghampirkan kita dengan 2020, tinggal genap 10 tahun. Apakah akan berjaya harapan itu? ....... menjadi negara maju dalam segala hal........

Jawapannya ada kita setiap orang daripada kita. Setiap orang - kita punya peranan masing-masingnya. Meskipun kita umpama sebutir pasir, kita punya peranan besar menyempurnakan misi itu.

Sebenarnya tahun ini juga adalah tahun persaraan bagi ramai orang - mungkin bukan di jabatan anda tetapi di RTM agak ramai. Semua yang seangkatan: Hashim Lazem, Jeniffer Lau, Faridah Hj Lampam, dan beberapa orang lagi termasuk saya.

Dan seingat saya semasa krisis sekumpulan kaitangan yang tidak layak menduduki peperiksaan kenaikan pangkat kerana melewati usia 50 tahun, ramai yang merungut. Pastinya dalam kalangan itu, sebahagiannya seangkatan kami.

Justeru tahun ini merupakan tahun persediaan fizikal dan mental bagi menghadapi alam persaraan. Bagaimanapun rasanya pasti tidak banyak beza, kalau kita ada perancangan.

Yang payahnya bila tidak ada rancangan 'nak jadi apa, nak buat apa?'.

Kalau anda seangkatan kami - jom cerita-cerita apa kita nak buat?

Tidak ada komentar: