Senin, 18 Januari 2010

KU KUNJUNGI BANDARMU - MIRI

Minggu lepas aku berkunjung ke Miri, saja-saja nak melawat Bandar Minyak dengan lambang 'Kuda Laut - Sea Horse' itu.

[Pemandangan dari hotel penginapan kami]

Kami bertolak pada petang 11 Januari, dengan Air Asia. Penerbangan ke Miri hanya sekali sehari, iaitu 6.30 petang ke Miri.

Kami sampai hari dah gelap - maklumlah musim hujan ditambah pula di Miri lebih awal gelap berbanding Kuching atau KL/Semenanjung.

Keadaan malam tiada hujan walaupun semasa bertolak, awan hitam kelihatan amat pekat. malah ketika dalam penerbangan dimaklumkan bahawa cuaca kurang baik, semua penumpang diminta berada di tempat duduk dan menggunkan tali pinggang keledar.

Seluruh perjalanan - ok.

Semasa di Miri hingga 14 Januari, hujan setiap hari. Jadi kami duduk dalam hotellah.

[Mercu Tanda bandaraya Miri - kuda laut / sea horses]

Namun sebenarnya aku ada tugas di Miri - ada urusan yang perlu diselesaikan. Nasib baik hujan, kalau tidak tentu jauh merayau - itupun bila dah penat, merayaulah juga.

Thanks kepada Marian yang sempat membawa kami merayau sebentar waktu lunch.

Kami dibawa melawat City Fan, ronda-ronda city dan cepat baik kerana dia ada assignment jam 2.30 petang.

Cukuplah sedikit itu, kerana esok-esok boleh datang lagi. Sebahagian kenangan itu ku rakamkan tapi kerana hujan ku beli beberapa poskad di airport.